ŚLEDŹ NASZĄ WYPRAWĘ


Nice Car 4x4 to nie tylko konie mechaniczne, warsztat i całe to „żelastwo napędzane paliwem”, ale także to wspólna przygoda, wyzwanie w miejscach gdzie każdy rasowy offraodowiec poczuje się jak w raju…  Z myślą o tym, aby nasi klienci – podróżnicy 4x4 mieli o czym marzyć, do czego dążyć, Nice Car 4x4 uruchamia otwartą platformę spotkań, wspólnych podróży Ekspedycja4x4.pl. Chcemy, aby każdy kto czuje w sobie się choć trochę z Tomka Soyera lub Arkadego Fidlera i chciałby przeżyć przygodę swojego życia, miał taką właśnie propozycję pod ręką.

Ekspedycja4x4.pl jako część Nice Car 4x4 to propozycja dla naszych klientów tych obecnych i przyszłych, wyjazdów podróżniczo – offroadowych w dalekie i znikające po woli strony świata.

Ekspedycja4x4.pl to doświadczenia z wielu poprzednich wyjazdów, to doświadczeni sprawdzeni w boju przewodnicy samochodowi i motocyklowi. W naszej grupie na pewno znajdziesz wprawionych wyprawami offroadowców, dobrych mechaników, przyjaznych ludzi, a może i dobrych znajomych na lata.

Nasze dotychczasowe projekty:

Na wakacje 2017 przygotowaliśmy dla Państwa propozycję wyjazdu do tzw. Szwajcarii Azji Centralnej czyli do Kirgistanu

Kirgistan Ekspedycja 4x4

Naszym celem jest Kirgistan, offroadowa Mekka.  Wyruszamy razem z Polski, spotykamy się na granicy w Terespolu i razem ją przekraczamy. Białoruś i Rosję traktujemy tranzytowo. Chwile zamarudzimy w Kazachstanie, nie wypada ot tak przejechać obok morza Aralskiego i nie spojrzeć na to co zrobił z nim człowiek. Ale to tylko dojazdówka. Prawdziwe smakowanie przygody zacznie się w Kirgistanie. Tam pojawią się na naszej trasie góry, zdecydowanie zmniejszymy dzienne przebiegi i będziemy mieli czas na wszystko. Kirgistan to offroadowe Eldorado, a przy tym jeden z najpiękniejszych krajów Azji. Są tu siedmiotysięczne góry, są górskie jeziora, strumienie i wspaniałe łąki, na których pasą się tysiące koni. Są otwarci, gościnni ludzie. To kraj, który znamy od wielu lat i wiemy jak go pokazać. Nie sposób w 12 dni zobaczyć wszystkiego – ale zaręczamy, że wybraliśmy to co w tym kraju najbardziej warte zobaczenia. Wytypowaliśmy najlepsze miejsca Kirgistanu i poskładaliśmy je w zgrabną trasę.

Czas trwania: 23 dni

Start: 04.08.2017

Powrót: 27.08.2017

Zakwaterowanie: namiot/jurta

Długość trasy: około 13000km

Trudność: 5/10

Opcje uczestnictwa

Własnym samochodem 4x4
Wypożyczonym samochodem (Nissan Patrol)
Własnym samochodem 4x4 wysłanym wcześniej naszym transportem kontenerowym - transport samochodu w obie strony
Wypożyczonym w Kirgistanie autem 4x4 (Mitsubishi L400 Delica)
 

Koszt uczestnictwa

6500 zł od załogi
6500 zł od załogi
4500 zł od załogi
4500 zł od załogi

Koszt wynajmu samochodu

-
8 000 zł
-
1200 USD

Koszt transportu samochodu

-
-
4500 EURO
-

Koszt uczestnictwa:

  • Własnym samochodem 4x4 - 6500 zł od załogi
  • Wypożyczonym samochodem (Nissan Patrol) - 6500 zł od załogi / Koszt wynajmu samochodu - 8000 zł
  • Własnym samochodem 4x4 wysłanym wcześniej naszym transportem kontenerowym (transport samochodu w obie strony) - 4500 zł od załogi / Koszt transportu samochodu 4500 EURO
  • Wypożyczonym w Kirgistanie autem 4x4 (Mitsubishi L400 Delica) 4500 zł od załogi / Koszt wynajmu samochodu 1200 USD

Plan Wyjazdu

Dzień -7

spotkanie uczestników w Terespolu - Mińsk - nocleg BY

Dzień -6

Granica BY/RU - Katyń - Orzeł

Dzień -5

Orzeł - Woroneż

Dzień -4

Woroneż - Saratow - Granica RU/KZ

Dzień -3

Granica RU/KZ - Aktiobe

Dzień -2

Aktiobe - Aralsk

Dzień - 1

Aralsk - Bajkonur - Biszkek

Dzień 0 Biszkek


Dzień 1

Biszkek – Dolina Susamyru – jezioro Beshtash

Kirgiska stolica nie jest najpiękniejszym miastem świata. Opuścimy ją bez żalu. Pojedziemy wiecznie zatłoczoną drogą na zachód. Z każdym kilometrem ruch będzie jednak mniejszy. W Kara Bałta skręcimy w stronę gór i szybko zaczniemy zdobywać wysokość. Za przełęczą Too Ashuu (tunel na wysokości 3300 m) pojedziemy w stronę Talasu. Po drodze zacznie się już prawdziwy Kirgistan, z jurtami, pasterzami, kumysem sprzedawanym po drodze.  Śpimy nad jeziorem Besh Tash. W planach wieczornych degustacja koniaków Biszkek i Kirgistan czyli wieczorek zapoznawczy.

Dzień 2

Jezioro Beshtash – Sary Chelek

To bardzo rzadko uczęszczana trasa. Ładne szutrówki zaprowadzą nas do miejsca, które miejscowi uznają za najpiękniejsze w całym Kirgistanie. My jesteśmy innego zdania, choć czterotysięczne szczyty wokół krystalicznie czystej wody tworzą piękną panoramę. Cóż, brzydko nie jest, ale znamy ładniejsze i zabierzemy Was tam. Na razie jeździmy od jeziora do jeziora, ale przed nami jeszcze kilka przełęczy

Dzień 3

Sary Chelek – Arslanbob (homestay)

Według wielu Kirgizów Arslanbob ze swoimi orzechowymi lasami i wodospadami jest zaraz w hierarchii po Sary Cheleku. Cóż, porównamy. Według legendy orzechy trafiły tu wraz z Aleksandrem Macedońskim. Może dlatego włoskie orzechy nazywane są tu "greckimi"..

Dzień 4

Arslanbob – Kazarman Tego dnia pomkniemy szutrówkami na wschód Kirgistanu. W miejsca, które uważamy za najładniejsze. Już Kaldama Pass jest ładna. Bardzo ładna. To kolejna z przełęczy powyżej 3000 metrów. Droga nie będzie bardzo trudna, z przeciwka będą jechały moskwicze i audi, które nieco odbiorą nam sławy offroadowej. Przenocujemy w namiotach nad szumiącą rzeką.

Dzień 5

Kazarman – Baetovo – Tash Rabat (jurta)

Zdecydowanie jedna z najbardziej atrakcyjnych widokowo tras. Będziemy jechali wolno, bo wciąż będziecie chcieli się zatrzymywać na zdjęciach. Dolina z Tash Rabatem też jest urokliwa. To karawanseraj z XIV wieku, jeden z niewielu zabytków Kirgistanu. Karawanseraj to miejsce gdzie zatrzymywały się karawany podążające Jedwabnym Szlakiem. Z naszego obozowiska do Chin jest już tylko kilkadziesiąt kilometrów. Kurz zmyjemy w rosyjskiej bani, a wieczorem planujemy bliższe zapoznanie się z koniakiem Biszkek

Dzień 6

Tash Rabat – kanion Małego Narynia (namiot)

Trochę asfaltu i cywilizacji nie zaszkodzi, ale taka droga będzie tylko do Narynia. Tam zaś internet, jedzenie, zakupy...  Po południu wyruszymy jednak w drogę.  Zdaniem naszego przewodnika jest ona najładniejsza w całym Kirgistanie. Nocleg planujemy w wyjątkowo pięknych okolicznościach przyrody.

Dzień 7

Dolina Małego Narynia – Dolina Barskoon – Issyk Kul

Będziemy poruszali się dolinami kilku rzek, żadnych wiosek, cywilizacji. Telefony bez zasięgu. Wokół nas będą tylko konie i kilku pasterzy.  A my wciąż w górę i w górę, aż na 4 tysiące metrów. Jak już dojedziemy w okolice kopalni złota to czeka nas piękny zjazd szutrową autostradą do jeziora Issyk Kul. To może być Wasz najpiękniejszy dzień w życiu.

Dzień 8

Issyk Kul – okolice przełęczy Tosor

Ranek spędzimy nad jeziorem. Trochę lenistwa nie zaszkodzi. Pokąpiemy się, popływamy. Chętni pojadą do wąwozu Skazka i wykąpać się w słonym jeziorze. Po obiedzie wyruszymy w kierunku przełęczy Tosor. Jednej z trudniejszych w Kirgistanie.

Dzień 9

Okolice Tosor – dolina pod Song Kul (namiot)

To nie będzie łatwy dzień.  Przed nami prawdziwe kłopoty czyli przeprawa przez Tosor. Później wynagrodzimy sobie nasz wyczyn kąpielą w kirgiskim SPA. Trochę poszutrujemy i wieczorem rozbijemy nasz obóz w okolicach najładniejszego kirgiskiego jeziora. Na szczęście asfaltu tu jednak nie doprowadzono. Będzie bardzo ładnie i bardzo fotograficznie.

Dzień 10

Dzień 10 Song Kul - odpoczynek (jurta)

Tego dnia planujemy zajęcia w podgrupach. Niektórzy pojadą samochodami wokół jeziora, inni poleżą przy jurtach, pewnie znajdą się i tacy, którzy zdecydują się na wyprawę na koniach...  Wieczorem zjemy barana. Tego dnia zapewne pobijecie swój rekord w ilości wykonanych zdjęć.

Dzień 11

Song Kul – Susamyr (namiot)

Czas obniżyć wysokość. Zjeżdżamy dość stromym zjazdem przez kopalnię węgla i pomkniemy piękną szutrówką wzdłuż rzeki Kekemeren. Nawet jeśli tego dnia nie będzie raftingu to i tak będzie na co popatrzeć. Nocleg w najpiękniejszej dolinie Kirgistanu.

Dzień 12

Susamyr – Biszkek

To już tylko asfalt, pełni wrażeń dojedziemy do Biszkeku i pójdziemy na zasłużony odpoczynek do bani, by zmyć z siebie kirgiskie szutry.

 

Kolejne 6 dni poświęcimy na powrót przez Kazachstan, Rosję i Białoruś do domu.

Cena zawiera:

  • opiekę polskich i lokalnych przewodników
  • przygotowanie i poprowadzenie trasy wraz z atrakcjami
  • transfer z i na lotnisko w Kirgistanie
  • pamiątkowe gadżety
  • relację filmowo-fotograficzną po wyprawie

Cena nie zawiera:

  • Przelotu do i z Biszkeku (sugerujemy lot przez Istambuł lub Moskwę)
  • Ubezpieczenia podróżnego
  • Kosztów paliwa
  • Wiz: białoruskiej, rosyjskiej
  • Kosztów posiłków (około 10-15 USD za osobę dziennie)

Wymagania:

Sprawny sprawdzony samochód 4x4 z reduktorem MT/AT, Wyciągarka, CB, Nawigacja GPS, koło zapasowe, podnośnik, sprzęt kempingowy (namiot lub miejsce do spania w samochodzie - spanie przewidziane jest wyłącznie w terenie, sporadyczne możliwości spania w hotelach/pensjonatach). Ciepły śpiwór i ubranie przystosowane do szerokiego zakresu temperatur +30 do -5 st

Ważne informacje:

  • Koszty oleju napędowego za litr w PLN na Białorusi 2,42 Rosja 2,03 Kazachstan 1,13 Kirgistan 1,82
  • Waluty Białoruś 5000 Rubli Białoruskich - 1 PLN Rosja 1 Rubel - 0,06 PLN Kazachstan 1 Tenge - 0,01 PLN Kirgistan 1 SOM - 0,06 PLN
  • Karty płatnicze VISA i MasterCard są powszechnie akceptowane na Białorusi, Rosji. W Kazachstanie i Kirgistanie można nimi głownie posługiwać się w większych miastach i bankomatach. Możliwe i dość częste są przypadki akceptacji wyłącznie gotówki szczególnie po za większymi miastami, czyli w większości naszego pobytu w tych krajach. Należy zabezpieczyć się kwotą około 500 - 800 usd w gotówce, którą sukcesywnie będzie można wymieniać na lokalne waluty
  • Formalności wizowe mogą zająć około 2-3 tygodni czasu. Orientacyjny koszt wiz Białoruś 400-500 zł, Rosja 500-700 zł Kazachstan i Kirgistan nie wymagają od Polaków wiz.
    Transport samochodu z Warszawy do Biszkeku zajmuje około 3 tygodni. Na początku lipca będzie organizowany załadunek do TIRów. Dokładny czas i miejsce zostanie podane Państwu w ustaleniach telefonicznych.
  • Koszt biletu lotniczego z Polski do Biszkeku i z powrotem to kwota około 2000 - 2500 zł za osobę. Wcześniejsza rezerwacja i zakup biletu może obniżyć ten koszt.
  • Zapraszamy zainteresowane osoby do kontaktu telefonicznego.  Rezerwacją miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 2000 zł. Namiary na konto wyślemy po przesłaniu maila. Na powyższe zaliczki czekamy do 31 maja 2017.
  • Wyprawa odbędzie się pod warunkiem zebrania grupy minimum 6 aut. W przypadku gdy do dnia 30 czerwca 2017 nie zbierzemy zakładanego minimum uczestniczących aut, wpłacone do tej pory zaliczki zostaną bezzwłocznie zwrócone do ich nadawców.

Formularz zgłoszeniowy

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu kontaktowego (wymagane)

Ilość osób w samochodzie (wymagane)
123456

Ilość dzieci w samochodzie
123456

Marka i model samochodu - jeśli chcesz jechać w samochodzie organizatora - napisz "organizator" (wymagane)

Rodzaj opon (wymagane)

Z jakiej miejscowości jesteś?

WYPOSAŻENIE SAMOCHODU:
CB RadioWyciągarkaHi-Lift

UWAGI

Kontakt - Marcin 663 304 304

to top button